سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گدا فرستاده خداست ، کسى که او را محروم دارد خدا را محروم داشته ، و آن که بدو بخشد خدا را سپاس و حرمت گذاشته . [نهج البلاغه]

مقامات بحرینی در ادامه تلاش های خود برای منتسب کردن اعتراضات به حق اکثریت شیعه کشورشان به تحرکات ایران و حزب الله در این کشور ، پرونده آنچه که دخالت های ایران و حزب الله در امور داخلی خود می نامند را به سازمان ملل فرستادند.

به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه گلف نیوز وزیر خارجه بحرین با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل از وی خواسته است تا این نامه به عنوان سند رسمی سازمان ملل انتشار یابد.

ارسال این نامه که حاوی برخی شواهد ادعایی از دخالت های ایران و گروه حزب الله لبنان در ناآرامی های داخلی در بحرین است پس از آن صورت می گیرد که علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته با ارسال نامه ای به دبیر کل و رییس شورای امنیت ملل متحد از این سازمان خواسته بود تا پرونده بحرین همچون دیگر کشورهایی که این روزها در موج ناآرامی های داخلی در خاورمیانه مورد توجه سازمان هستند ، در این سازمان مورد بررسی قرار گیرد.

بحرین و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس ایران را به دست داشتن و تحریک ناآرامی های داخلی در بحرین متهم می کنند و اخیرا وزیر امور خارجه این کشور اعلام کرد که تا زمانی که تهدید ایران وجود دارد نیروهای نظامی شورای همکاری خلیج فارس ( به ویژه عربستان ) همچنان در این کشور خواهند ماند.

شیخ خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین درباره ارسال نامه اش به دبیر کل سازمان ملل گفت : " ما نامه ای به همراه شواهد و مدارک خود از دخالت های ایران و حزب الله در امور داخلی خودمان را به بان گی مون دبیر کل سازمان ملل فرستادیم."

این مقام بحرینی افزود :‌"‌ما تا کنون شاهد چنین حد از دخالت های دو ماه گذشته ایران در امور داخلی کشورهای عربی نبوده ایم. ایران پیش از این نیز در امور داخلی ما دخالت می کرد اما این بار اوضاع فرق می کند."

وی افزود : ارسال این نامه به دلیل اقدامات دامنه دار ایران در دخالت در امور داخلی بحرین بود.


کلمات کلیدی: بحرین،شکایت

نوشته شده توسط بحرینی 90/2/1:: 2:44 عصر     |     () نظر