سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خصومت را از حد درگذراند گناه ورزید ، و آن که در آن کوتاهى کرد ستم کشید ، و آن که ستیزه جوست نتواند از خدا ترسید . [نهج البلاغه]

تظاهرات روز شنبه بحرین با عنوان "بحرین برای همه است " برگزار می‌شود

یک فعال سیاسی بحرینی، تظاهرات روز شنبه با عنوان "بحرین برای همه است " را نوعی آزمون و به چالش کشاندن رژیم آل خلیفه پس از لغو قانون وضعیت فوق العاده دانست.

"عبدالاله ماحوزی " روز شنبه به شبکه خبری العالم گفت: این تظاهرات که از سوی جمعیت الوفاق اسلامی امروز پس از لغو قانون سلامت ملی ادعایی رژیم آل خلیفه برگزار می شود ، اقدامی بی سابقه است.

وی تاکید کرد : این نخستین تظاهراتی است که از سوی یک جمعیت سیاسی و در کنار تداوم حرکت ها و فعالیتهای مردمی برگزار می شود.

وی افزود: چون این تظاهرات نخستین تظاهرات پس از لغو وضعیت سلامت ملی ادعایی است، رژیم را در برابر یک چالش قرار می دهد یا باید اجازه برگزاری تظاهرات را بدهد و یا اینکه دست به اقدامات سرکوبگرانه بزند.

ماحوزی خاطرنشان کرد: تظاهرات "بحرین برای همه است " حامل سه پیام مهم است، اولین هدف به چالش کشاندن رژیمی است که ادعا می کند وضعیت فوق العاده را لغو کرده و می گوید هیچ مشکلی در داخل نداریم.

وی با اشاره به اینکه پیام دوم تظاهرات آن است که مخالفان بحرین یکپارچه هستند ، افزود : پس از آنکه جمعیت الوفاق برای برگزاری تظاهرات دعوت کرد، ائتلاف احزاب مخالف در حمایت از این اقدام بیانیه صادرکرد و از جوانان انقلابی خواست تا به روستای سار بروند و در این تظاهرات مشارکت کنند.

ماحوزی با بیان اینکه رژیم طی دوران گذشته بسیار تلاش کرد تا کشور را به اهل سنت و شیعه تقسیم ، گفت : سومین هدف تظاهرات این است که بگوید بحرین کشوری متحد و برای همه است و این رژیم که در دهه های پنجاه به دنبال تقسیم کشور بود، اینک در سال 2011 قادر به انجام این کار نیست.

ماحوزی افزود : همه نشانه ها چه از نظر امنیتی و یا رسانه ای حاکی از آن است که دعوت رژیم برای گفتگو با مخالفان جدی نیست. آنچه عملا رخ داده ، ترور ، بازداشت و ممانعت مردم از گفتن حق است.

ماحوزی تصریح کرد: ما به رژیم می گوییم که این شیوه های وحشیانه بی فایده است و موجب می شود تا ملت بیش تر از پیش بر خواسته های خود پافشاری کنند.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بحرینی 90/3/22:: 3:3 عصر     |     () نظر