سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتگو با دانشمند در زباله دان، از گفتگوی با نادانان بر پشتیهای زربفات بهتر است . [امام کاظم علیه السلام]
مطبوعات و خبرگزاری  -  زمان انتشار: ????/?/??  - ?? : ??    نظر: ? بازدید: ??   

فرقه‌ای کردن بحران‎سیاسی؛هدف رژیم بحرین
 
رئیس مرکز حقوق بشر بحرین :« دولت بحرین قصد دارد بحران سیاسی فعلی را به درگیری فرقه‏‎ای تبدیل کرده و آن را همانند کشمکش‎های فرقه‎ای منطقه جلوه دهد.»
 
به گزارش جام نیوز نبیل رجب، رئیس مرکز حقوق بشر بحرین، در مصاحبه با پرس تی وی با بیان این مطلب افزود:« اما این نظر مردم بحرین نیست، مردم بحرین خواستار حقوق سیاسی خود هستند و می‌خواهند در انتخاب دولت سهمی داشته باشند،مشارکت سیاسی، احترام به حقوق بشر و تدوین قانون اساسی توسط مردم از دیگر مطالبات آنان است.»
وی در ادامه ،حمله به مساجد و حسینیه‌ها در منامه را بدترین حادثه روزهای اخیر خواند و گفت:«هیچ‌کس نمی‌توانست تصور کند روزی به این مکان‌های مقدس حمله شود، ارتش بحرین بعضی از این مساجد را کاملاً تخریب کرده است؛ در حالی‌که دلیلی برای این اقدام وجود ندارد. این امر به منزله نقض حقوق دینی و اهانت به حق اجرای مراسم مذهبی به شمار می‌آید. همان‌طور که می‌دانید اکثریت شیعه بحرین روز گذشته برای شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عزاداری ‌کردند و به بیشتر مساجد در مرکز منامه در حالی حمله شده است که مردم در آن مشغول عزاداری بوده‌اند.»
همچنین وی اضافه کرد:«به باور من حکومت بحرین قصد دارد مناقشه و بحران سیاسی فعلی را به کشمکشی مذهبی و فرقه‌ای تبدیل کند؛ زیرا به این شیوه و وقتی مسئله به مشکلی بین شیعیان و سنی‌ها تبدیل شود، می‌تواند همه کشورهای اسلامی را در این ماجرا دخیل کند. با وجود این، یکی از چالش‌های پیش‌روی مردم و مخالفان بحرینی این است که موضوع را همچنان سیاسی نگه‌دارند و آن را به شیوه‌ای سیاسی حل کنند.»
نبیل رجب در رابطه با دیدگاه سعودی ها نسبت به شیعیان خاطر نشان شد:« می‌دانیم که سعودی‌ها شیعیان را کافر تلقی می‌کنند و به همراه ارتش بحرین مساجد تاریخی شیعیان را تخریب می‌کنند. مساجدی که پیش از آمدن هر خاندان سلطنتی در این کشور وجود داشته است. شب گذشته زخمی‌های بسیاری بین مردم شرکت‌کننده در مراسم عزاداری داشته‌ایم، با وجود این نمی‌توانیم زخمی‌ها را به بیمارستان ببریم و باید حتی تیرخوردگان را در خانه مداوا کنیم. علاوه بر این، همانطور که می‌دانید بسیاری از آموزگاران زن نیز ناپدید شده‌اند.»

 


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط بحرینی 90/2/1:: 3:22 عصر     |     () نظر